Du er her: HjemNyheterFolkehelsekonferansen 2017

Hvordan skaper vi en samfunnsutvikling som fremmer miljømessig, økonomisk og sosial bærekraft?

Det er det overordnede temaet når Folkehelsekonferansen går av stabelen 23. og 24. oktober på Radisson Blu Hotel Plaza i Oslo.

Vår felles framtid

Tittelen på årets konferanse er Vår felles framtid – Lederskap og samskaping for helsefremmende og bærekraftige lokalsamfunn.

Den gjenspeiler at det i 2017 er 30 år siden Brundtland-kommisjonen la frem rapporten “Vår felles framtid”, med mål for en bærekraftig samfunnsutvikling.

Hvor står vi i dag, 30 år etter? Og hvordan henger miljø, økonomi og helse sammen?

Lederskap og samskaping

For å imøtekomme de utfordringene vi står overfor kommer vi ikke utenom lokal og regional organisering. Konferansen setter derfor også fokus på lederskap, samskaping og den såkalte kommune 3.0.

Fra bruker til medborger, og fra servicesamfunn til fellesskapssamfunn: Hvordan skaper vi sammen framtidas kommune?

Anne Grosvold leder debatt om sosial ulikhet

I tillegg til nevnte temaer vil også de økende sosiale helseforskjellene adresseres, blant annet i en debatt om sosial ulikhet.

Der deltar blant andre tankesmiene Agenda og Civita med sine perspektiver, og Anne Grosvold er debattleder!

Her finner du program for Folkehelsekonfransen 2017

Faglig og sosial møteplass

Folkehelsekonferansen er en møteplass for ansatte i kommuner og fylkeskommuner; planleggere, politikere, folkehelsekoordinatorer og ledere, samt for forskere, studenter, frivillige og andre som er opptatt av helse, trivsel og levekår.

I tillegg til et fyldig fagprogram kan man blant annet delta på morgenvandring langs Akerselva, yoga og buldring på Sørenga, samt ettermiddagsvandring langs Oslos nye havnepromenade.

Vi gleder oss til en spennende konferanse om hvordan vi kan skape mer helsefremmende og miljøvennlige lokalsamfunn!

Program og påmelding på konferansens nettside